Sunday, November 20, 2011

Sama hodoh dengan perilaku

jam lapan di tujuh sebelas luarnya..
seberapa ratus saat terlihat tiga gadis..
seorang kecil..tubuhnya bukan usia..
seorang gempal..sembilan kali yang tadi..
terakhir pula lapan,kurang satu kali dari diatas..
bukan itu ceritanya..
ceritanya bermula saat melangkah keluar tujuh sebelas..
ditangan perawan yang kedua tadi ada paket..
dimulutnya ada ulat..itu aku nampak..khayalan aku..
"selawat tiga kali.HAHAHAHA"
"mengucap tiga kali HAHAHAHA"
"ayat kursi tiga kali HAHAHAHA"
tiga ayat aku dengar.jelas!bukan khayalan!
sambil memegang paket kecil ditangan gaya membaca preskripsi tertera..
langkah tidak melayu ; kengkang kata Ibuku..
ditangan itu sepaket kecil Gaviscon.
aku ulang kembali kotak ingatan yang dia baca tadi..
lafaz sekuat suara..gempar enam kaki berhampiran..
 - ade ke tulis semua tu kat paket Gaviscon tadi.?? - soal akal ku..
sepantas kilat hati busuk aku menjawab..
" dah la gemuk!pakai sendat!xsedar diri!persenda pulak agama sendiri ; merujuk pada dia yang memakai tudung ala Yuna "

teruk aku kan.??
biarlah.yang aku tahu dia persendakan sisip agama aku.
ok?

2 comments:

sarah honey said...

sungguh kurang adab. kurang ajar, kurang kurang.

Unknown said...

memang t'sangat kurang ajar pon.
macam tu nak marah org lain hina agama islam.?
sendiri pon leh main2kan agama sendiri..
bodoh.kesian die..