Thursday, September 16, 2010


delusi bukan dilema juga bukan halusinasi

salam lebaran atau lebih dekat diminda mu
dengan "salam raya" aku menyusun sepuluh jari
indah aturannya..selembut jariku tidaklah lembutnya sutera..
namun dihati tulus sejernih mata air
memohon maaf atas tiap satunya salah dan
silap patik selama patik bernafas seiring kalian..
namun..tatkala hati ini didalam kelam..
gelap dari cahaya "raya" ini..hatiku mencari..
mencari dan mencari..
ketenangan dan keindahan buat jiwaku..

jiwa yang semakin gundah sejak syukurku
dipanjatkan kehadrat ilahi..
ku mencari titik-titik hitam yang ku titiskan dihati dulu.
ku mencari kesan-kesan luka yg ku alami yg ku lukai.,
sehingga ku menemukan satu jawapan yang amat terang..
seterang matahari yang menerangi bumi Allah.
jawapan yang amat jelas....


disisi itu semua,aku mengharapkan kemaafan dari kalian.
mengharapkan kemaafan untuk semua perilaku ku.
maafkan aku sahabat.
maafkan aku sahabat.
maafkan aku sahabat...

No comments: