Saturday, June 26, 2010

ingin bercinta...

disini..
bercerita saat ini hatiku adalah tentang cinta..
tentang satu perasaan yang aneh juga normal..
aneh bagi aku yang amat buta untuk berjalan bersamanya..
normal bagi mereka yang selalunya memusnahkannya..
aneh bagi aku saat erindui dia..
normal baki kau yang selalu dirindui mereka..
tidak!


siapa kau untuk menilai aku?!
kau cuma manusia yang bermain dengan kata-kata..
kau tidak mengerti apa itu cinta!
tetapi dia bukan engkau!
dia adalah dia..dia adalah cinta..


maaf jika terlalu angkuh..bukan cuma ego ku saat ini yang berani..
angkuh juga..angkuh membuat berani aku bersuara..
berani aku bercinta..
berani aku untuk kecewa..
kerana aku cintakan dia...
kerana aku cntakan sahabat..
kerana aku cintakan saudaraku..
kerana aku cintakan dunia ini..

dunia yang hanya layak untuk mereka yang mencintai..
bukan yang membenci!!


jauh kau! bukan disini! bukan juga dimana-mana...
aku bencikan kebencian kau!
ya!! memang aku benci!
aku cuma manusia yang ingin bercinta dan dicintai..
bercinta bersama dunia..
dan dicintai dunia..
bercinta dengan keamanan..
dan dicintai sahabat seperti kalian...
aku amat mencintai dia..
juga rasa dia terhadapku...
jauhkan benci mu itu dariku..
dari dunia ini..dari jiwa sahabatku...



sebarkan rasa cinta untuk semua....

No comments: