Monday, May 02, 2016

jatuh cinta lagi

aku kurang pasti
apa aku masih diperhati
apa aku masih diekori
apakah aku masih berhak mencintai
-
dalam kesedaran hakiki
aku masih ingin berbagi cinta ini
aku mula mencintai lagi
setidaknya aku berharap lagi
-
adakah pemilik rasa ini mengizinkan?
supaya aku mampu meluahkan
agar jelas dan terurai segala kekusutan
adakah tuhan akan mengizinkan?
-
oh, malangnya nasib diriku ini
masih ingin lari dari yang hakiki
menafikan hak yang menerobos hati
menidakkan rasa ini untuk sesuatu yang duniawi
oh tuhan, izinkan aku berbagi rasa ini
izinkanlah aku untuk berbagi cinta ini
halalkanlah aku untuk berkongsi cinta Rumi
redha lah aku ingin kembali mencintai
aku ingin sekali lagi dicintai
atau bantulah aku matikan hatiku ini
supaya matiku nanti tidak diratapi
supaya hati ini sekali lagi mati dengan apa yang redhai

No comments: