Thursday, May 08, 2014

anti-hero

kau tak sedar,
dalam usaha kau melawan kebencian
method kau adalah sebarkan kebencian
dan itu adalah celaka paling dahsyat
kerana kau rasa megah dengan usaha kau
rasa 'hero' kau buat kau buta
yang sebenarnya kau juga seorang penyebar kebencian(!)

4 comments:

damia ahda said...

benci hero lettew.

Ahmad Addle said...

xde lah. just tak suka 'hero' yang konon lawan kebatilan/penindasan/kezaliman dll lah. konon wira rakyat. depan keyboard je hero nye. ajak lawan yang negatif,dengan cara negatif. tak bodoh ke?

damia ahda said...

Betul jugak tu. Namanya 'keyboard warrior'. Haaaa, perfect!

Ahmad Addle said...

haa..itulah nk cakapnye, keyboard warrior. tapi isu asalnya ialah - cara melawan tu.
nak lawan kekejaman dengan cara berbuat kekejaman.
pistol lawan pistol.
pisau lawan pisau.
racun lawan racun.
sampai bila-bila xkan habis.
patik kurang setuju dengan cara macam tu.hehe ;)