Saturday, November 10, 2012

ma-af

aku tersilap langkah memilih untuk bersemuka dia
dan aku rebah tersepak hatiku yang jatuh dijalan menujunya
yang satu ketika dia mengajar tentang cinta - kasih sayang dia aku rasa
dan kami ada momen 'gila' penawar duka bagiku - pengubat rindu buatku
sepatutnya aku biarkan rasa ini larut dihanyut masa yang lalu
agar tidak tercela telapak tangah ; tersungkur dalam jalan menujunya ia
kerana kasih sayang yang dia bekalkan dalam perjalananku
kerana rasa cinta yang dia pakaikan sebagai persalinanku
aku bersyukur,aku mampu untuk jadi 'sesuatu' buatmu sayang
walaupun'sampah' juga sesuatu yang ada dalam hidupmu bukan?
jadilah 'sampah' sekalipun.setidaknya masih dalam hidupmu
bicaralah apapun.abjadmu gagal sembunyi rasamu walau ia dalam
terpaksalah aku percaya.tiada yang mengajar aku untuk berlaku jujur ; walaupun hatimu

No comments: