Sunday, January 08, 2012

Islam Hadhari ( Hadhari - Baru )

Islam.penganutnya wajib untuk mempercayai dengan hati dan lisan juga mengamalkannya sehari-hari akan enam perkara yang merukunkan dirinya sebagai muslim.itulah Iman.dan untuk merukunkan iman kalian, kalian perlu untuk mempercayi dan membenarkan dengan hati.ucapkan secara lisan dan mengamal kan secara amali dengan sekuat-kuat kepercayaan tanpa ragu-ragu akan 6 perkara yang diperintahkan Allah s.w.t <3
*ini sedikit penerangan akan konteks 'Iman' sebagai seornag muslim.dan aku yakin kalian sendiri paham akan maksud dan definisi 'Beriman' itu kan.? :)
Alhamdulillah. <3


Rukun Iman hanya 6 ( baca : enam )
  1. Beriman kepada ALLAH
  2. Beriman kepada Malaikat
  3. Beriman kepada Rasul
  4. Beriman kepada Al-Quran
  5. Beriman kepada Qada' dan Qadar
  6. Beriman kepada Hari Kiamat





Tapi di Malaysia., yang majoriti muslimnya adalah dari bangsa Melayu ini seperti sedang mencipta 'agama' baru yang berasaskan dari agama Islam itu sendiri. Dan lebih teruk lagi, Pemimpin Negara sendiri menghalalkan 'agama' baru ini seolah beliau lah 'tuhan' bagi 'agama' baru itu.!

Manusia sejagat negara ini 'dipukau' dan di paksa secara tidak sedar untuk menganuti 'agama' baru itu. Dan itu amatlah keji! Bagi aku, itu sesuatu yang bangsat.! OK.?

Baiklah aku bukan seperti sesetengah Blogger (senior umurnya) yang menaip entri sesuka hati tanpa usul dan menabur fitnah. Memfitnah seseorang dengan fitnah tanpa usul. Tapi 'fitnah' aku akan wujudnya 'agama' baru ini  dan aku akan sertakan buktinya sebagai penutup entri kali ini.

Dan untuk menjadi penganut 'agama' baru yang aku maksud kan tadi. Kalian cuma perlu jadikan Rukun Iman itu menjadi 7 ( baca : tujuh ).
Dan itu ialah


 - BERIMAN KEPADA MEDIA ARUS PERDANA KHUSUSNYA TV3.

Adakah kalian juga beriman akan rukun yang ke-7 'agama' baru ini.?
*Aku mintak maaf andai sinikal aku ini melampau. Sekadar cuba membuka jalan baru tanpa terpukau. <3

No comments: